Announcement

Collapse
No announcement yet.

langgard: Rematch med GTI`en

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    DRITVÆR!! jaja motor og girkasse er en enhet igjen så nå venter jeg bare på opphold så jeg får drilla hull for masterpumpa til clutchen, så er det bare mætt ledningsnett og jekke inn motor, fylle olje og vann så er det fyring
    VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

    Comment


    • #17
      det hørtest jo jevlig lettvint ut da times jobb ? :P
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #18
        en time ja :P på å lufte clutchen kanskje hehe.
        neida ledningsnettet er plankekjøring om jeg gidder å løfte ut dashen for da kommer jeg lettere til kontaktene på den gamle sikringsboksen. skal legge inn noen ekstra sikringsplasser på den nye til skjermer og diverse i bilen.

        det jeg gruer ræva av meg til er å få drilla det hullet til masterpumpa :S
        VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

        Comment


        • #19
          jaja sitter å venter på deler i fra tyskland men det tar vist noen dager :P

          dempa halve bilen, men nå er jeg faen meg sjuk så jeg gidder faen meg ikke noe i dag :P
          VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

          Comment


          • #20
            har du den rockford t30001bd enda?
            bilstereo pensjonist!

            golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

            Comment


            • #21
              1,5 år senere??

              Forresten, hvordan gikk det med denne bilen??

              Comment


              • #22
                Originally posted by golfnos View Post
                1,5 år senere??

                Forresten, hvordan gikk det med denne bilen??
                hehe, så det ikke før nå :P
                bilstereo pensjonist!

                golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by golfnos View Post
                  1,5 år senere??

                  Forresten, hvordan gikk det med denne bilen??
                  Den står i småbiter... hehe...
                  Han begynte på en VR6 turbokonvertering som ble litt ambisiøs.. hehe..
                  Men han driver på da.. hehe..
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                  Comment


                  • #24
                    meget fint grej det bliver du glade for
                    Pioneer P88RSII - TS-C171PRS - PRS-D220 X 2 - PRS-D1200M - TS-SW1041D X2
                    B2 Audio - Connection - Oddsey - Ctek - Tystor

                    Comment


                    • #25
                      nå står den faktisk nesten komplett med orginalmotor å null stereo, blir vel pussa opp å parkert i en garasje for jeg kvitter meg aldri med den bilen
                      VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                      Comment


                      • #26
                        er dette en golf 2 med vr6 motor? isåfaa, var det enkelt å få den godkjent? vurderer og bygge vr6 i min golf 2.
                        Arild Musum

                        opel omega 2.5td stv.

                        Comment


                        • #27
                          prosjekt bilen i denne tråden er en mk3 gti.

                          men jeg eier en mk2 vr6 så kan svare på det du lurer på
                          godkjent hos biltilsynet kan du bare gi opp med engang, det er så å si umulig pga vekt på foraksel (såpass att det ikke hjelper uansett om du flytter batteri,spylertank, kjører carbon panser,skjermer så er det fortsatt 60kg for tungt)

                          men om du kjenner til ett verksted som godkjenner biler som er litt utafor boka så er det absolut verdt det, for utrolig morsomt å kjøre om du gjør det riktig.

                          skaff mest mulig corrado vr6 deler til fronten.
                          hjullager og nav fra g60 forann
                          bremser forann og bak (passat & corrado)
                          stabstag fra mk2 g60 eller h&r
                          radiator fra passat/corrado og doble vifter (mk3 passer ikke)
                          komplett motornett (selvfølgelig)
                          for å spare deg for mye jobb om du har bil fra før 90 er å skaffe sikringsboks fra 90/91 og hele interiørnettet(lik sikringsboks som mk3 = plug n play)
                          girvelger og kabler ifra mk4 eller nyere caddy som på min (mk3/passat blir sittende sykt lavt i konsolen og mk4 har bedre kabler)
                          speedometergear ifra passat med 02A girkasse så kan du beholde orginalinstrumenter (ikke med turteller da denne går berserk med 6syl)
                          pedalcluster, masterpumpa til clutchen og alle braketter tar du ifra passat.
                          skift registerkjeder, strammer og skinner før du setter motor i bil samme faen hvor langt den har gått siden forrige skift (selgere er ikke til å stole på uansett)
                          helst motor fra passat da de som regel ikke er like hardt kjørt som golfene og corradoene.
                          mk3 tank med pumpe skal passe rett i bilen eller finne tank til mk2 med pumpe i tanken som klarer å levere nok suppe.
                          _IKKE_ slurv med å hoppe over bremsekonvertering å ta snarveier :P

                          så legger du til grenrør til rundt 5000 og borla eksos til rundt 18000 så er du vel i nærheten av det jeg har
                          morsom bil med en sinnsyk lyd

                          PS den blir ikke ustabil og kommer til velte som alle på utenlandske sider sier de er bare redd for å bli
                          frakjørt




                          polering er for jenter!
                          Last edited by langgard; 05-05-2009, 03:53.
                          VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                          Comment


                          • #28
                            og selvfølgelig kompressor hadde gjort seg
                            VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                            Comment


                            • #29
                              Polering er IKKE for jenter
                              Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                              Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                              Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                              Comment


                              • #30
                                åjoda (skal ikke si så mye skal snart bytte inn i poleringsvenlig bil :P)

                                men denna er så matt att 80 papir gir opp
                                VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                                Comment

                                Working...
                                X